Onze werkwijze
Direct contact met de huisarts
Huisartsenpraktijk Veendokters is uitsluitend op afspraak geopend. Jij kunt zelfstandig een afspraak plannen op de dag en het tijdstip naar jouw voorkeur op onze webapp. Daarnaast kun je op onze website veel zaken zelfstandig regelen: je kunt herhaalrecepten aanvragen, een E-consult insturen, een terugbelconsult met de huisarts aanvragen, jouw eigen uitslagen inzien en je aanmelden als nieuwe patiënt.
Voor het maken van afspraken, het aanvragen van een terugbelconsult met de huisarts of het aanmelden bij de praktijk heb jij geen persoonlijke inloggegevens nodig, voor de overige zaken wel. Vraag jouw inloggegevens aan bij jouw eerste bezoek. Jij bepaalt zelf de duur van het consult: voor een standaard consult rekenen we 15 minuten.
Urine inleveren is eenvoudig. Je hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Volg deze stappen:
- Verzamel jouw eerste ochtendurine.
- Zorg ervoor dat je vóór 11 uur ’s ochtends arriveert in onze wachtruimte 1.
- Plaats jouw urine in een daarvoor bestemd urinepotje, dat op het tafeltje in wachtruimte 1 staat.
- Schrijf duidelijk jouw naam, adres en eventuele klachten op het potje.
Onze assistente zal jouw ingeleverde urine zorgvuldig controleren en beoordelen. Zodra dit is gedaan, wordt je teruggebeld met de resultaten en verdere instructies. Dit proces is bedoeld om jouw zorg en gemak te vergroten. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan altijd klaar om jou de beste zorg te bieden.
Geen wachttijden
We werken uitsluitend op afspraak en hebben minimale wachttijden. Dit geldt ook voor het telefonisch contact. Wanneer je via onze website een belafspraak maakt met de dokter kun je zelf het tijdstip bepalen.
Ruime tijd voor de patiënt
Hoe meer je als patiënt gebruik leert maken van de mogelijkheden van onze E-consulten en telefonische consult, hoe meer tijd wij kunnen besteden als het nodig is om een persoonlijke afspraak te maken.
Dokter aan de telefoon
Bij huisartsenpraktijk Veendokters krijg je een dokter aan de lijn als je een terugbelafspraak hebt geboekt. Zo kunnen wij in veel gevallen jouw vragen direct telefonisch beantwoorden. Je kunt op 2 manieren een terugbelconsult met de huisarts aanvragen:
- Kies in het menu van de webapp “Contact”. Selecteer “Bel mij terug”. Je wordt doorgelinkt naar een pagina waarop je Terugbelconsult aanklikt. Hier typ je je telefoonnummer in en in het tekstveld kun je vermelden waarover je gebeld wilt worden. Vervolgens krijg je een tijdstip waarop je door de dokter gebeld wordt.
- Kies telefoonnummer 0591-349994, toets 1. Nadat je je telefoonnummer hebt ingetypt, ontvang je een tijdstip waarop de huisarts je zal bellen.
Online (E-) consult
Zonder jouw huisarts te hoeven bezoeken of te bellen, kun je jouw dokter via het online consult toch bereiken voor simpele vragen en niet urgente symptomen. Dit kan 24 uur per dag. Dit betekent bijvoorbeeld ook dat je vanuit het buitenland contact kunt leggen met jouw huisarts. Al jouw correspondentie wordt bewaard in jouw “Persoonlijke Medische Dossier,” zodat je dit later nog eens terug kunt lezen. We beantwoorden jouw vraag zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 1 werkdag.
Videoconsult
Onder de optie Contact kun je ook een videoconsult aanvragen. Je ontvangt dan een datum en tijdstip waarop je gebeld wordt én een sms met een link waarop een app gedownload kan worden. Met deze app kan de beeldverbinding tot stand worden gebracht. Je moet hiervoor wel contact maken met jouw mobiele telefoon of computer.
Visites
Indien je niet in staat bent om naar de huisartsenpraktijk te komen, kan de dokter ook bij jou thuis komen. Dit kun je aangeven bij het maken van de afspraak. Voor een spoedvisite bel je de spoedlijn van de huisartsenpraktijk.
Herhaalrecepten
In jouw persoonlijke kluis kun je jouw actuele medicatieoverzicht zien. Deze informatie is altijd beschikbaar. Ook kun je hier herhaalrecepten aanvragen. Als je jouw medicatie bij een andere apotheek dan gewoonlijk wilt ophalen, geef je dit hier aan. Heb je geen computer of mobiele telefoon? Dan kun je een afspraak maken of herhaalrecepten aanvragen via het telefoonnummer van de huisartsenpraktijk. Je kunt jouw herhaalrecepten ook aanvragen via telefoonnummer 0591-349994, toets 2.
Eigen medisch dossier digitaal toegankelijk
Via onze website heb jij gedeeltelijk inzicht in jouw medisch dossier (recente uitslagen, medicatie en brieven van specialisten). Zo heb jij jouw medische gegevens altijd bij de hand, ook in het buitenland. Onze website voldoet aan alle wettelijke eisen omtrent privacy.
Werkwijze voor periodieke controles
Wij werken samen met Viduet
Sommige patiënten hebben regelmatig controles nodig. Dit geldt bijvoorbeeld voor mensen met suikerziekte of astma, of voor mensen die medicijnen gebruiken waarvoor jaarlijks bloedonderzoek nodig is. Wij zorgen ervoor dat deze controles tijdig plaatsvinden en goed voorbereid zijn, om zo betere zorg te leveren. Dit doet de praktijk in samenwerking met het bedrijf Viduet.
Als dit voor u van toepassing is, stuurt Viduet u namens de praktijk e-mailberichten. Dit bericht kan bijvoorbeeld een uitnodiging zijn voor het invullen van een medische vragenlijst of een verzoek aan u om een afspraak met ons in te plannen. Als er voor de afspraak ook aanvullend onderzoek, zoals bloedonderzoek, gedaan moet worden, ontvangt u deze uitnodiging via de gebruikelijke route. Patiënten die geen e-mailadres hebben krijgen een persoonlijke uitnodiging.
Veelgestelde vragen
Deze veelgestelde vragen zijn samengesteld op basis van vragen die wij vaker krijgen. Door de antwoorden hier te geven besparen wij je de moeite van contact zoeken en hebben wij huisartsen minder onderbrekingen in ons werk met patiënten. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet vinden dan kun je je vraag stellen aan de praktijk.
Waarom krijg ik een e-mail van Viduet?
Hoe kan ik een klacht indienen?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?
Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?
Praktijkinformatie
Alle consulten van patiënten met een Nederlandse verzekering worden direct bij de verzekeraar gedeclareerd. Je kunt de tarieven vinden op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit, de Nza.
Heb je een klacht?
Wij vinden het belangrijk dat wij je goed kunnen helpen en dat je tevreden bent over onze zorg. Ondanks onze goede intenties en inspanningen kan het voorkomen dat je vindt dat wij je onzorgvuldig of onjuist benaderd of behandeld hebben. Wij willen het graag van je horen wanneer je niet tevreden bent en nodigen je uit om dat met ons te bespreken.
Maak daarvoor een afspraak met ons om het probleem te verhelderen. Dit kan via info@veendokters.nl of door een bericht achter te laten op 0591-349994. Meestal lost dit al veel op. Indien we gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing komen, kun je een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van de SKGE. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden.
Veendokters
- Postweg 123
- 7884 PJ Barger-Compascuum
Openingstijden
Maandag | 08:00 t/m 17:00 |
Dinsdag | 08:00 t/m 17:00 |
Woensdag | 08:00 t/m 17:00 |
Donderdag | 08:00 t/m 17:00 |
Vrijdag | 08:00 t/m 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |